Most přes Lužnici byl slavnostně otevřen 28. října 1928, u příležitosti 10.výročí samostatnosti republiky. Současně s jeho stavbou byla prodloužena železniční trať do nového nádraží ve městě a postavena příjezdová silnice přes nový most až k opařanské silnici v Bechyni. Smělý oblouk mostu přes hluboké údolí Lužnice si časem vysloužil název BECHYŇSKÁ DUHA.Technické zajímavosti mostu: Most sestává z hlavního obloukového pole a z postranních viaduktů. Hlavní pole je překlenuto dvěma obloukovými pasy spojenými ztužidly. Rozpětí oblouku je 90 m, vzepjetí 38 m. Vzdálenost obloukových pasů ve vrcholu je 6 m, v pase 8,25 m. Rozpětí přilehlých viaduktových polí je 13,50 m, nejvyšší výška sloupů je 28 m. Mostní konstrukce je železobetonová. Výška mostu od hladiny řeky je 50 m, celková délka mostu je 203,38m
ZDROJ INFORMACÍ: www.czecot.cz